Мій проект

Назва проекту Розвиток емоційного інтелекту– запорука щасливого навчання
The development of emotional intelligence is the key to a happy learning
Аналіз ситуації (історія та передумови для проекту)
В українському суспільстві не прийнято дослухатися до власних емоцій, прийнято ігнорувати їхні прояви. Коли ми не усвідомлюємо наші емоції та їх причини, тоді нам складно бути щасливими.
Діти вміють співпереживати, відчувати і розрізняти різні емоції на інтуітивному рівні. Важливо, спираючись на ці вміння, розвивати у дітей емоційний інтелект, а не тільки тренувати їх розум.
Актуальність та релевантність проекту
Традиційна навчальна програма практично повністю орієнтована на навколишній світ і зовсім мало уваги звертає на світ внутрішній.
Заняття та вправи з розвитку емоційного інтелекту нададуть учням можливість взаємодіяти зі своїм внутрішнім світом. Учні отримають можливість розвивати вміння визнавати та приймати свої емоції, екологічно і безпечно їх виражати, розуміти та відчувати почуття інших людей, бачити світ з позиції іншої людини і корегувати власну поведінку відповідно до цього. Це сприятиме взаєморозумінню, приведе до зміцнення міжособистісних стосунків.
Резюме проекту
Місія: допомагати учасникам освітнього процесу розвивати емоційний інтелект, сприяти підвищенню якості освіти.
Цінності: довіра, свобода. відповідальність
Основна ідея проекту в тому, що організація цілеспрямованої роботи з розвиту емоційного інтелекту в школі сприяє успішній самореалізації, зміцненню міжособистісних стосунків, взаєморозумінню, безконфліктному вирішенню складних життєвих проблем. Все вище назване формує безпечний та комфортний освітній простір в якому дитина почуває себе щасливою та може ефективно навчатися.
Мета проекту: інтеграція технік ї методів розвитку емоційного інтелекту в практику роботи вчителя початкової школи, створення педагогічної моделі формування емоційної компетентності в початковій  школі.
Дотримання прямолінійних пріоритетів розвитку співпраці
Лідери, які будуть керувати нашою країною через 30 років та люди, які просто будуть жити поруч із нами, зараз відвідують початкову школу. Те, якими вони виростуть - працьовитими або інфантильними, жалісливими або егоцентричним, і як вони будуть дбати про світ навколо себе, - вирішувати нам, тут і зараз. Розвиваючи емоційний інтелект молодших школярів, ми розвиваємо в них уміння керувати емоціями навколо себе - це найважливіший соціальний навик створювати навколо себе відносини основані на безпеці та довірі.
SWOT-аналіз проекту/школи
Strengths (сильні сторони)
Weaknesses (слабкі сторони)
1) В основу покладено метод ненасильницького спілкування (ННС), розроблений Маршаллом Розенбергом і його колегами в Центрі ненасильницького спілкування (США).
Цей метод, заснований на глибинній рефлексії своїх почуттів і потреб, - фундамент для розвитку емоційного інтелекту у дитини.
2) Використовуємо вправи з розвитку емпатії з напрацювань Деніела Гоулман, Джона Готтмана, Пола Екмана і інших корифеїв в тематиці емоційного інтелекту.
 Немає методик відслідковування результатів розвитку емоційного інтелекту у школярів молодшого шкільного віку














Opportunities (можливості для розвитку)
Threats (загрози, ризики)
Треба створити команду однодумців, зробити цей проект командним

1) Відсутність розуміння з боку батьків важливості розмов про почуття та емоції може стати причиною непорозумінь в сім’ї.
2) Розмовляючи з учнями  про емоції та почуття можемо торкнутися негативних спогадів, що спровокує стрес.




3.4. Мета проекту, завдання, заходи та очікувані результати (вимірювані, точні, визначені в часі)
3.4.1. Мета проекту
3.4.2. Завдання проекту
3.4.3. Заходи в рамках проекту (суть заходу)
3.4.4. Очікувані результати проекту
Вкажіть очікувані результати після досягнення мети і кожного конкретного завдання. Не більше 150 слів.
Мета проекту: їнтеграція технік ї методів розвитку емоційного іінтелекту в практику роботи вчителя початкової школи, створення педагогічної моделі формування емоційної коммпетентності в початковій  школі.
1) Розробка педагогічної моделі формування емоційної коммпетентності в початковій  школі.
3.4.3.1. Захід 1
Створення схеми «Система роботи з розвитку емоційного інтелекту у молодших школярів»
Короткострокові (вихід/результат)
Створена схема. «Система роботи з розвитку емоційного інтелекту у молодших школярів»
буде використана для розробки плану дій



Довгострокові (результат/вплив):

Розроблений методичний кейс вправ, занять з розвитку емоційного інтелекту молодших школярів буде розміщено у вільному доступі у мережі Інтернет

3.4.3.2 Захід 2
Розробка методичного кейсу вправ, занять з розвитку емоційного інтелекту молодших школярів
3.4.3.3. Захід 3
Поширення досвіду серед вчителів Костянтинівської школм 15: виступи на шкільних методичних обїєднаннях, проведення майстер-класів, проведення відкритих уроків та позакласних заходів
3.4.3.4. Захід 4
Узагальнення та опис досвіду з розвитку емоційного інтелекту у молодших школярів
3.4.3.5. Захід 5
Розповсюдження досвіду в спільноті освітян: участь у конкурсах педагогічної майстерності, виступи на учительських конференціях, розміщення матеріалів на сторінках блогу «Розвиток емоційного інтелекту».


2) Введення в практику новихх форм роботи, спрямованих на зміцнення міжособистісних стосунків, взаєморозуміння, безконфліктне вирішення проблем
3.4.3.6. Захід 6
 Ввести в практику роботи проведення ранкової зустрічі: обнімання, рухливі ігри, обговорення новин, емоційна рефлексія тощо.
Короткострокові (вихід/результат)
Навчальні заняття починаються в емоційно комфортному для молодших школярів середовищі


Довгострокові (результат/вплив):. Учні початкової школи переходять від зосередження уваги на власній особистості до охоплення увагою інших. Розвивають емпатію та навички активного слухання однолітків

3.4.3.7. Захід 7
 Ввести в практику шкільного життя певний алгоритм дій при розв’язанні конфліктів між дітьми: щотижневе коло дружнього спілкування, десятихвилинки «Я хочу тобі сказати», обговорення конфліктної ситуації у формі «Я-повідомлення»


Короткострокові (вихід/результат) Дітям надається допомога  в емоційно складній ситуації, коли вони відчувають гнів, злість


Довгострокові (результат/вплив):.

Учні привчаються до рефлексії своїх почуттів і потреб.
Учні зможуть відстоювати свої інтереси, не погіршуючи стосунків з оточуючими
3) Виконання вправ, проведення занять з розвитку емоційного інтелекту молодших школярів
3.4.3.8. Захід 8
Цикл занять «Розмова про емоції

Короткострокові (вихід/результат)

Учні визнають та приймають свої емоції, проявляють емпатію.

Довгострокові (результат/вплив):
Діти розвивають соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток.





4) Просвітницька робота з батьками

3.4.3.9  Захід 9
Заняття в школі відповідального батьківства «Методи виховання емоційно здорових дітей»

Короткострокові (вихід/результат)

Батьки отримують інформацію про важливість розвитку емоційного інтелекту

Довгострокові (результат/вплив):

Батьки та школа працюють у  взаємодії

3.4.3.10 Захід 10
Консультація для батьків
«5 кроків для розвитку емоційного інтелекту Вашої дитини»


3.4.3.11  Захід 11
Тренінг для батьків
«Секрети деструктивної поведінки дітей»


 Методологія проекту
У рамках проекту буде відбуватися навчання дітей та їхніх батьків розумінню своїх почуттів і потреб. Завдяки проведенню ранкових зустрічей,  позакласних занять  діти зможуть розвивати свій емоційний інтелект, поліпшувати своє психологічне здоров’я. Щотижневе коло дружнього спілкування, десятихвилинки «Я хочу тобі сказати», обговорення конфліктної ситуації у формі «Я-повідомлення» дозволять розвивати вміння визнавати та приймати свої емоції, екологічно і безпечно їх виражати, розуміти та відчувати почуття інших людей, бачити світ з позиції іншої людини і корегувати власну поведінку відповідно до цього. Це сприятиме взаєморозумінню, приведе до зміцнення міжособистісних стосунків. Розміщення авторських методичних матеріалів на сторінках блогу «Розвиток емоційного інтелекту» та у вільному доступі на сторінках педагогічних спільнот в мережі Інтернет забезпечать розповсюдження досвіду в освітянській спільноті.

Цільові групи
Безпосередні учасники проекту – 15 учнів 4 класу. В результаті проекту будуть задоволені їхні потреби  в доброзичливих міжособистісних стосунках, взаєморозумінні, довірі.
Зацікавлені сторони –батьки учнів. Зможуть задовольнити потребу дітей та інших членів родини в спілкуванні на основі взаєморозуміння, емоційної підтримки в сім’ї, в особистому щасті, любові.
Вчителі отримають навик створювати навколо себе відносини основані на безпеці та довірі.

Вплив та очікувані результати проекту
Кількісні показники ефективності проекту
·        15 учнів, 17 вчителів, 30 батьків будуть розвивати вміння визнавати та приймати свої емоції, екологічно і безпечно їх виражати, розуміти та відчувати почуття інших людей, бачити світ з позиції іншої людини і корегувати власну поведінку відповідно до цього
·        Понад 5000 осіб, учасників групи «Уміти вчити: спільнота сучасних освітян» зможуть скористатися матеріалами з розвитку емоційного інтелекту
Якісні показники ефективності проекту
·        Ефект оздоровлення: діти, які пройдуть навчання, зможуть взаємодіяти зі своїм внутрішнім світом, зможуть визнавати та приймати свої емоції, екологічно і безпечно їх виражати.
·        Ефект самодопомоги: діти отримають навики психологічної самодопомоги, які допоможуть відстоювати свої інтереси, не погіршуючи стосунків з оточуючими.
Фактори ризику та шляхи їх вирішення
Фактор ризику:
Розмовляючи з учнями  про емоції та почуття можемо торкнутися негативних спогадів, що спровокує емоційий стрес.

Рішення: При необхідності звернутися за професійною допомогою до психологів
Фактор ризику:
 Відсутність розуміння з боку батьків важливості розмов про почуття та емоції, що може стати причиною непорозумінь в сім’ї.

Рішення:  Вести просвітницьку діяльність серед батьків.
Переваги виконавця проекту
Я пройшла навчання на проекті «Соціальна інтеграція через розвиток емоційного інтелекту та набуття навичок миротворення у школах на сході України» та на
тренінгу з ненасильницького спілкування (ННС) міжнародного сертифікованого тренера Еви Рамбали
Вивчала  досвід освітньої системи Швеції  під час десятиденного культурно-просвітницького візиту до Швеції.




СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ