Я
впевнена, що з учнями треба говорити про
емоції, про їхню роль
у нашому житті. Нажаль у нашому суспільстві не прийнято розуміти власні емоції,
прийнято ігнорувати їхні прояви. Коли ми не усвідомлюємо наші емоції та їх
причини, важко бути щасливим.
Діти вміють співпереживати, відчувати і розрізняти різні
емоції на інтуїтивному рівні. Важливо, спираючись на ці вміння, розвивати у
дітей емоційний інтелект, а не тільки тренувати їх розум.
Традиційна
навчальна програма практично повністю оріентірована на навколишній світ і
зовсім мало уваги звертає на світ внутрішній. Мій цикл занять з розвитку
емоційного інтелекту надає учням можливість взаємодіяти зі своїм внутрішнім
світом. Розмова про емоції дозволяє розвинули здатність розуміти свої почуття і
причини, що їх викликають, здатність розуміти та відчувати почуття інших людей,
бачити світ з позиції іншої людини і скеровувати власну поведінку відповідно до
цього, сприяє взаєморозумінню, веде до зміцнення
міжособистісних стосунків. Вміння визнавати та приймати емоції, вміння екологічно
і безпечно виражати свої емоції є наскрізними для формування ключових
компетентностей нової української школи.
Ось деякі відгуки учнів: «Я багато чого зрозуміла, це
дало мені можливість розібратися в собі». «Тепер я знаю, що емоції не треба
завжди стримувати, а треба їх проявляти». «Мене надихає те, що я отримала багато
корисної інформації. Це допоможе мені в реальному житті».