Ще одна стратегія

Я хочу, щоб розвиток емоційного інтелекту став частиною освітнього процесу. Ось ще одна стратегія, яку можна використати.

Я мрію про школу, в якій культура спілкування будується  на принципах емоційної безпеки, довіри та емпатії.
В  школі та в сім’ях дітей мало вчать дослухатися до власних емоцій, частіше за все ігнорують їхні прояви. Коли учні не усвідомлюють свої емоції та їх причини, їм складно бути щасливими.
Діти вміють співпереживати, відчувати і розрізняти різні емоції на інтуітивному рівні. Важливо, спираючись на ці вміння, розвивати у дітей емоційний інтелект, а не тільки тренувати їх розум.
         Проект «Кінопростір «Емпатія» спрямований на розвиток в учнів вміння визнавати та приймати свої емоції, безпечно їх виражати, розуміти та відчувати почуття інших людей, бачити світ з позиції іншої людини і корегувати власну поведінку відповідно до цього. Розвиток цих вмінь cприятиме взаєморозумінню, безконфліктному вирішенню складних життєвих ситуацій та емпатійному спілкуванню.
Я розробила та провела у 8 та 9 класах цикл занять з розвитку емоційного інтелекту. Коли я питала у школярів «Які емоції ти зараз відчуваєш?» чула відповіді: « Я не знаю» або «Все нормально» Набагато ефективніше визначати власні почуття після перегляду фільму. Бо фільм викликає сильні емоції, які легше визначати.
Під час пошуку відповідей на питання «Як можна виражати емоції?», ми дивилися фільм «Думками навиворіт» . І тоді виникла ідея про використання перегляду фільмів для розмови про цікавий внутрішній світ, про власні почуття та емоції.
         Коли ми проводимо цю роботу  у звичайній класній кімнаті в учнів виникають емоції, пов’язані не з заняттям, а з певним   предметом чи вчителем, бо будь-яка класна кімната має власну історію різну для кожного учня. Ми хочемо, щоб у просторі, де ми будемо досліджувати свої емоції, ніхто та ніщо не тиснуло на дітей.
Суть проекту полягає у створенні в школі багатофункціонального кінопростору, який обладнаний проектором, екраном, зручними меблями. В цьому просторі в урочний та позаурочний час учні будуть переглядати та обговорювати фільми та проводити інші заходи спрямовані на розвиток EQ.
Проект буде втілюватися  у 5 та 8 класах.
Раз на місяць на годинах спілкування будемо дивитися анімаційні стрічки з метою відслідкувати зв’язок між подіями на екрані та особистісними переживаннями. Ми будемо шукати відповіді на питання : « Які почуття у вас викликав зміст фільму, певний герой чи його вчинки? Чому одні й ті ж самі події викликали різні емоції у учасників перегляду? Що у тому чи іншому епізоді на вашу думку відчував герой?»
Раз на місяць у цьому просторі будемо проводити тренінгові заняття за розробленим планом. На них будемо виробляти практичні навички говорити критику у формі «Я- повідомлення», конструктивно виражати злість, роздратування, радість та інші емоції, проявляти емпатію та інше.
За необхідністю на перервах чи після уроків тут будуть збиратися учні в коло підтримки, щоб у такому форматі вирішувати конфліктні ситуації чи запобігати виникненню конфліктів.
Раз на тиждень буде працювати  «Майстерня емоцій». В ній команда бажаючих буде вигадувати та робити власними руками  ігри та завдання з розвитку емоційного інтелекту. А потім на перервах грати в них з друзями чи молодшими школярами, розповсюджуючи отримані знання за принципом «Рівний рівному». У нас є досвід такої діяльності.
На протязі навчального року буде створена віртуальна бібліотека кінофільмів для школярів, яка буде розміщена на окремій сторінці блогу «Розвиток емоційного інтелекту»
До реалізації проекту будуть долучені 15 учнів п’ятого класу та 20 учнів восьмого класу. Наша команда очікує, що на кінець навчального року рівень EQ цих учнів зросте У 5 та 8 класах будуть згуртовані колективи, учні яких знають як діяти у випадках виникнення міжособистісних конфліктів Ми прагнемо , щоб  напрацьований нами досвід застосовували інші класні керівники та вчителі нашої школи.
Ідея народилася під час тренінгу проекту "Сходини". Поки що це  тільки ідея.




СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ