Сьогодні
вперше зустрілася з учнями 7 та 9 класів на уроці біології. В минулому
році на початку навчання я говорила
привітання, свої побажання учням та розказувала їм, якою я бачу нашу співпрацю.
Зазвичай я говорила, вони слухали. Після навчання на проекті я зробила все
навпаки. Попросила учнів 9 класу назвати
себе та сказати своє ставлення до біології. Об’єднала в групи тих, хто любить
цей шкільний предмет, не любить біологію
, ставиться до неї нормально. Попросила групи за 5 хвилин записати відповіді на
два питання: «Чого я хочу від уроків біології?». «Чого я хочу від вчителя?» У 7
класі питання були такі самі, в групи об’єдналися інакше. Пропозиції груп
записували на дошці. Я пообіцяла учням, що постараюся виконувати їхні
побажання. На жаль я не можу в своїй школі зробити біологію експерементальною,
бо не вистачає матеріальної бази. Все
інше реальне.
Я узагальнила
побажання учнів
Чого
я хочу від уроків біології? Щоб вони були цікавими.
Знань,
дослідів і експериментів, цікавих завдань і фактів, командних завдань,
проектів, презентацій, творчих завдань, уроки на свіжому повітрі, менше
домашніх завдань, супровід пояснення показом відеоматеріалів, різних
ілюстрацій, ігри на уроці, вчитися висловлювати свої думки.
Чого
я хочу від учителя?
Розуміння,
допомоги, співчуття, доброзичливості, терпіння, гарного ставлення до учнів, щоб
учитель прислухався до учнів, намагався не підвищувати голос під час уроку, міг
знайти спільну мову з учнями, гарних оцінок.
У
цього уроку було продовження, бо за 45 хвилин ми не встигли все обговорити. Я
попросила пригадати перелік побажань до уроку та до вчителя й ще раз записати
його на дошці. Далі розказала, що ми приходимо на урок біології не тільки, щоб
отримати певні знання про людину. Крім знань треба набути навички роботи з
інформацією, навички роботи в команді та вміння мислити критично. Коли закінчила говорити, несподівано для себе я
пригадала вправу, яку ми робили з Іреною на тренінгу. Я сказала
дев’ятикласникам, що у мене до них теж є побажання, підійшла до дошки та слова
«До вчителя» замінила на слова «До учнів». Прочитайте, що я чекаю від учнів
«Більше знань, добрих відношень, докладних пояснень, більше тиші, гарних
оцінок, прислухатися до вчителя, терпіння, розуміння, доброзичливості». Учні
були здивовані тим, як все зівпало. Я сподіваюся, що з цим класом у мене буде взаєморозуміння.